Jesteś aktualnie na: limuzyny-tarnow.pl > Samochody sportowe > Najbardziej ekskluzywny Aston
Post Icon

Auto zimą – zapłon i świece żarowe

Jedną z ważniejszych rzeczy do zrobienia zima jest sprawdzenia świec żarowych oraz zapłony, gdyż nasze auto może nie zapalić. Jak wiadomo latem problemów z rozruchem nie mają nawet samochody, które mają wiele drobnych niesprawności w silniku. Jednak nasze prawdziwe kłopoty zaczynają się zawsze wtedy, gdy zaczyna robić się zimno i mokro. Gdy próbujemy odpalić nasze auto i przekręcając kluczyk nic się nie dzieje lub nasz rozrusznik obraca się bardzo wolno, w pierwszej kolejności należy sprawdzić akumulator i jego zaciski. Jest to bowiem podstawa. Jeśli jednak rozrusznik reaguje prawidłowo, a silnik i tak się nie zapala lub robi to opornie i pracuje tylko przez chwilę, powinniśmy sprawdzić układ zapłonowy, a jeśli posiadamy diesla – w układzie świec żarowych. W nowszych autach nie możemy zrobić nic innego jak tylko zaprowadzić samochód do warsztatu. Jednak w tych starszych modelach można zajrzeć samemu pod maskę. Tutaj najpierw należy sprawdzić przewody wysokiego napięcia prowadzących od aparatu zapłonowego do świec oraz do cewki zapłonowej. Należy poszukać przetarć izolacji oraz wypalonych śladów po przeskokach iskry. Warto również sprawdzić czy styki kabli nie zaśniedziały, a wszystkie wtyki znajdują się na swoich miejscach. Jeśli nic nie znajdziemy warto to sprawdzić przy próbie rozruchu. Oczywiście należy pamiętać, że w trakcie testów nie wolno dotykać elementów układu zapłonowego, bowiem jeśli przewody mają przebicie, grozi to śmiertelnym porażeniem. Oczywiście uszkodzonych przewodów nie można łatać – trzeba je wymienić.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.