Jesteś aktualnie na: limuzyny-tarnow.pl > Samochody sportowe > Samochód o mocy 2000 km
Post Icon

Jak dbać o diesla zimą

Zapewne każdy kto się interesuje samochodami choć trochę, wie że auta posiadające silniki wysokoprężne mają opinię kłopotliwych podczas mrozów. Jest to po części prawda. Często właściciele tego typu samochodów zadają sobie pytanie czy auto dzisiaj odpali? Gdy robi się coraz zimniej. I tutaj nie ma znaczenia czy pod naszą maską będzie pracował silnik starej konstrukcji, czy może już tej nowszej common rail. Wiadomo, że te nowsze są już lepiej przygotowane do dużych mrozów – mają na przykład systemy podgrzewające paliwo. Mimo to odmawiają posłuszeństwa w niskich temperaturach, jeśli w zbiorniku mamy paliwo letnie lub przejściowe. Dawniej bardzo popularne było dolewanie benzyny lub denaturatu do baku. Dziś jednak jest to stanowczo odradzane. W tych starszych konstrukcjach przynosiło to niekiedy oczekiwany efekt, jednak już we współczesnych modelach z bezpośrednim wtryskiem paliwa może zaszkodzić. Zatem takie eksperymenty grożą drogą w naprawie awarią układu zasilania. Stosowanie dodatków do oleju napędowego nie ma sensu. Ponieważ w zimowym oleju, który jest dobrej jakości mamy już wszystkie niezbędne składniki. Jedynym godnym polecenia dodatkiem podczas silnych mrozów są tzw. depresatory do diesli. Zawarte w nich składniki są dodawane do paliwa w procesie produkcji zimowego oleju napędowego. Preparaty tego typu są dostępne na stacjach paliw. Obniżają one temperaturę krzepnięcia oleju napędowego i zapobiegają wytrącaniu się kryształków parafiny.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.