Jesteś aktualnie na: limuzyny-tarnow.pl > Auta klasy średniej > Skoda Roomster
Post Icon

Jak łatwo wymienić żarówkę?

Przepisy europejskie wręcz nakazują, że dostęp do żarówek reflektorów nie powinien sprawiać najmniejszych kłopotów. Przepisy mówią, że w każdym aucie, które ma homologację i pojawiło się na europejskim rynku po 10 października 2006 roku, wymiana żarówek powinna być łatwa. Zatem z wymianą żarówek powinniśmy poradzić sobie bez większych problemów, mając w ręce instrukcję obsługi oraz standardowe narzędzia pokładowe. Wyjątkami są tylko lampy ksenonowe oraz diodowe. Te pierwsze mają wysokie napięcie w instalacji zasilającej, bo sięga ono 30 tysięcy woltów, a to stanowczo za dużo dla amatorów. Z kolei lampy diodowe mają wystarczać na całe „życie” pojazdu. Producenci jednak chcą zarobić na wszystkim i budują auta tak, żeby praktycznie z każda drobnostką trzeba było jechać do serwisu. Dlaczego? Bowiem na samej naprawie samochodów można zarobić więcej niż na ich wytwarzaniu. Przepis ten został wymyślony by zapewnić nam bezpieczeństwo. Tak by przepaloną żarówkę można było wymienić od ręki, na poboczu lub na najbliższej stacji benzynowej. Wiadomo, że auto, które jedzie bez świateł do nie wiadomo jak bardzo oddalonego serwisu stwarza zagrożenie i to nie małe. Obecnie są widoczne postępy w tej kwestii. Jednak wciąż można znaleźć modele, które wymagają odwiedzin w serwisie przy przepalonej żarówce. Dlatego też jeśli chcemy auto, w którym takie problemy nie będą występować, to powinniśmy na to zwrócić uwagę. Ponieważ na takim czymś wręcz nie powinno się zarabiać.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.